سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای مهاجرت به اسپانیا نیاز است که ویزای این کشور را دریافت کنید. انواع مختلفی از ویزای اسپانیا بر اساس دلیل بازدید، ملیت و مدت زمان بازدید از کشور وجود دارد. بسیاری از ملیت ها در حال حاضر می توانند بدون ویزا برای دوره های حداکثر 90 روزه وارد شوند، از جمله ایالات متحده، کانادا، استرالیا، نیوزیلند، آرژانتین، برزیل و ژاپن.

ویزای توریستی برای سفر به اسپانیا

شهروندانی که از کشورهای معاف از ویزا نیستند، برای ورود به اسپانیا با هدف گردشگری باید ویزای اسپانیا دریافت کنند. از آنجایی که اسپانیا یک سیاست ویزا مشترک با بقیه منطقه شینگن دارد، ویزای شینگن نه تنها به اسپانیا بلکه به 25 کشور دیگر در این منطقه نیز دسترسی دارد. پس از پایان سال 2022، شهروندان کشورهایی که در حال حاضر می توانند بدون ویزا وارد اسپانیا شوند، باید معافیت ویزا ETIAS را دریافت کنند که مشابه ESTA ایالات متحده خواهد بود.

ویزای شینگن

مسافران می توانند برای ویزای شینگن در هر سفارت یا کنسولگری هر یک از کشورهای شینگن درخواست دهند. با این حال، درخواست در کشور مقصد اصلی الزامی است. برای مثال، اگر اسپانیا جایی است که می‌خواهید بیشترین زمان را بگذرانید، باید در یک دفتر دیپلماتیک اسپانیا درخواست دهید. ویزای شینگن به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا حداکثر 90 روز را در منطقه شینگن سپری کنند. پس از ورود به منطقه، مسافران می توانند آزادانه بین تمام کشورهای شنگن بدون عبور از کنترل پاسپورت حرکت کنند.

معافیت ویزا ETIAS

لغو روادید ETIAS (سیستم اطلاعات سفر و مجوز اروپا) در پایان سال 2022 راه اندازی می شود. ملیت هایی که در حال حاضر معاف از ویزا هستند باید درخواست آنلاین را تکمیل کنند و هزینه ای را با استفاده از کارت اعتباری یا بدهی پرداخت کنند. اخذ معافیت ویزا ساده خواهد بود زیرا درخواست به صورت آنلاین تکمیل می شود و نیازی به مراجعه به سفارت یا کنسولگری نخواهد بود. معافیت های ویزای ETIAS برای دوره های 3 ساله معتبر خواهد بود.

تحصیل در اسپانیا

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا برای گذراندن دوره آموزشی به ویزای تحصیلی اسپانیا نیاز دارند. برای اینکه بتوانید درخواست بدهید، ابتدا باید یک رشته پیدا کنید و قبول شوید. ویزا معمولاً برای مدت دوره معتبر است و به دانشجویان اجازه می دهد تا حداکثر 20 ساعت در هفته در این مدت کار کنند.

ویزای کار در اسپانیا

برای کار در اسپانیا به ویزای کار اسپانیا نیاز دارید (مگر اینکه از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا باشید). ویزای شینگن برای گردشگری طراحی شده است و تنها اجازه اقامت حداکثر 90 روز در منطقه را می دهد. انواع مختلفی از ویزای کار برای اسپانیا وجود دارد که برای اهداف مختلفی طراحی شده اند. برخی از معمول ترین آنها ویزای کاری طولانی مدت، ویزای کاری فصلی، ویزای Au Pair و کارت آبی اتحادیه اروپا هستند.

ویزای اقامت برای زندگی در اسپانیا

ویزای اقامت برای افرادی است که می خواهند در اسپانیا زندگی کنند اما کار نمی کنند، این ویزا برای بازنشستگان معمولی است. برای واجد شرایط بودن، متقاضیان باید نشان دهند که توانایی مالی برای حمایت از خود و هر وابستگی را دارند. درخواست‌های ویزای اقامت باید در سفارت اسپانیا به همراه مجموعه‌ای از مدارک شامل صورت‌حساب بانکی، چک سلامت و چک پلیس ارائه شود. هنگامی که شخصی به مدت 5 سال در اسپانیا زندگی می کند، می تواند برای اقامت طولانی مدت اسپانیا اقدام کند.

ویزای ترانزیت فرودگاهی

ویزای ترانزیت اسپانیا برای اکثر ملیت ها ضروری نیست تا زمانی که مسافر حداقل 6 ماه از پاسپورت خود و مدرک سفر بعدی خود باقی مانده باشد. ویزای ترانزیت شینگن فقط برای ملیت های زیر الزامی است:

افغانستان – بنگلادش – کامرون - ساحل عاج، کوبا – کنگو – جیبوتی – اریتره – اتیوپی – گامبیا – غنا – گینه - گینه بیسائو - ایران – عراق - اردن – لیبریا – مالی – نیجریه – پاکستان – سیرالئونا – سومالی - سری لانکا – سوریه - توگو