سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید بیایید نگاهی به 12 دانشگاه برتر کانادا بیندازیم  .

1: دانشگاه تورنتو

این دانشگاه رتبه 1 توسط US News، Times Higher Education و CWUR است. دانشگاه تورنتو یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی مشهور در جهان است که 72000 دانشجو از جمله 68000 دانشجوی فوق‌لیسانس را در خود جای داده است. دانشجویان می توانند از بین بیش از 700 برنامه کارشناسی و همچنین بیش از 200 برنامه تحصیلات تکمیلی، رشته های دانشگاهی از مهندسی و حقوق گرفته تا اطلاعات، بهداشت عمومی و هنر را انتخاب کنند. در حال حاضر حدود 13000 دانشجوی بین المللی از بیش از 160 کشور در اینجا تحصیل می کنند.

2: دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل با رتبه 3 توسط US News و شماره 2 توسط CWUR، یک مدرسه دولتی پیشرو با رضایت بالای دانش آموزان و نرخ فارغ التحصیلی چشمگیر 85? است. در حال حاضر این موسسه دارای 31000 دانشجوی کارشناسی است که حدود یک چهارم آنها دانشجویان بین المللی از بیش از 150 کشور هستند. اگرچه مک گیل در استان فرانسوی زبان کانادا مستقر است، اما از انگلیسی به عنوان زبان اصلی آموزش خود استفاده می کند. حدود 300 برنامه دانشگاهی در 10 مدرسه و دانشکده با رشته های تحصیلی از جمله زیست شناسی، معماری، تاریخ، دندانپزشکی و ادبیات انگلیسی در دسترس است. مک گیل به دلیل داشتن قدیمی ترین دانشکده پزشکی در کانادا و وابستگی به چندین بیمارستان آموزشی شناخته شده است.

3: دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا که در سال 1908 تأسیس شد و محل اقامت بیش از 50000 دانشجو است، به طور مداوم در رتبه سه بهترین دانشگاه برتر کانادا قرار دارد. این مدرسه اخیراً بین المللی ترین دانشگاه آمریکای شمالی نیز رتبه بندی شده است. پردیس اصلی در ونکوور است و تقریباً 85? از کل دانشجویان را شامل می شود. بیش از دوازده دوره تحصیلی در این پردیس موجود است، از جمله روزنامه نگاری، آموزشی، حرکت شناسی، موسیقی و تجارت. از نظر دانشجویان بین المللی، تقریباً 23 درصد از دانشجویان پردیس اصلی بین المللی هستند. این دانشگاه متشکل از فارغ التحصیلان برجسته بسیاری از جمله 8 برنده جایزه نوبل و سه نخست وزیر کانادا است.

4: دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر که در سال 1887 تأسیس شد، یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی مشهور در وستدیل، محله حومه ای همیلتون است که فاصله چندانی با مرز کانادا و ایالات متحده ندارد. پردیس های دیگر آن در مرکز شهر همیلتون، برلینگتون، کیچنر-واترلو و نیاگارا هستند. بیش از 24000 دانش آموز به مک مستر می روند که تقریباً 4000 دانشجوی بین المللی را شامل می شود. مک مستر دارای شش رشته دانشگاهی است: مهندسی، علوم انسانی، علوم بهداشتی، علوم اجتماعی، علوم و تجارت. برنامه هنر و علم آن به دانش آموزان آموزش بسیار بین رشته ای ارائه می دهد و به طور هدفمند گروه کوچکی از 60 دانش آموز سال اول را حفظ می کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا روی لینک بولد شده کلیک کنید. 

5: دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا که یک موسسه دولتی درجه یک است، بیش از 40000 دانشجو را در خود جای داده است و شامل پنج پردیس است که چهار تای آنها در ادمونتون، پایتخت آلبرتا واقع شده اند. پردیس اصلی آن، پردیس شمالی، تقریباً 50 بلوک شهری را در بر می گیرد. این دانشگاه بیش از 200 برنامه در مقطع کارشناسی و 500 برنامه تحصیلات تکمیلی دارد. یک پنجم دانشجویان، بین المللی هستند و به همین ترتیب برنامه هایی برای کمک به دانش آموزانی که زبان اصلی آنها انگلیسی نیست، از جمله مدرسه زبان انگلیسی و برنامه بریجینگ وجود دارد. این موسسه با بیش از 400 مدرسه و سازمان معتبر در سراسر جهان ارتباط تحقیقاتی و آموزشی دارد.

6: دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال، یا Université de Montréal به زبان فرانسوی، در سال 1919 به یک دانشگاه مستقل تبدیل شد و از آن زمان به عنوان یک موسسه برتر در کانادا و در کل جهان یاد شده است. این دانشگاه به دو مدرسه - Polytechnique Montréal و HEC Montréal - وابسته است که در مونترال مستقر هستند. حدود 600 برنامه تحصیلی در این دانشگاه در دسترس است و این مدرسه بیش از 37000 دانش آموز دارد که حدود 8500 نفر از آنها از خارج از کشور آمده اند. اگرچه زبان اصلی آموزش فرانسوی است، اما این دانشگاه برنامه های دکتری بسیاری را برای دانشجویان انگلیسی زبان ارائه می دهد.

7: دانشگاه کلگری

دانشگاه کلگری که یکی از برترین موسسات تحقیقات فشرده کانادا است، در حال حاضر بیش از 27000 دانشجو از جمله 5000 دانشجوی بین المللی ثبت نام کرده دارد. چهار پردیس مستقر در کلگری و یکی در خارج از کشور در قطر وجود دارد. این دانشگاه دارای 95? نرخ ماندگاری در مقطع کارشناسی و نرخ بالای اشتغال 91.1? فارغ التحصیلان است. دانش آموزان می توانند از بین بیش از 250 برنامه، مانند تاریخ هنر، حسابداری، مدیریت انرژی، زبان فرانسه، فلسفه و جانورشناسی یکی را انتخاب کنند. این دانشگاه همچنین به دلیل تحقیقات برتر خود در زمینه هایی مانند نوآوری های انرژی، سلامت روان و عفونت ها و بیماری های مزمن شناخته شده است.

8: دانشگاه اتاوا

دانشگاه اتاوا که در پایتخت کانادا واقع شده است، بزرگترین موسسه آموزش عالی دو زبانه (انگلیسی و فرانسوی) در جهان است. این دانشگاه دارای 35000 دانشجو و 10 دانشکده از جمله علوم اجتماعی، پزشکی، آموزش، هنر و بزرگترین دانشکده حقوق در کانادا است. بیش از 450 برنامه دانشگاهی در اینجا وجود دارد. این دانشگاه دارای نرخ اشتغال 97% برای فارغ التحصیلان خود است که نشان می دهد اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان پس از ترک دانشگاه خیلی سریع شغل پیدا می کنند.

9: دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو که در سال 1957 تأسیس شد، در درجه اول به دلیل نوآوری خود شناخته شده است. این مدرسه در واترلو، خیلی  نزدیک به مرز کانادا و ایالات متحده واقع شده است و در حال حاضر 32000 دانش آموز از جمله نزدیک به 6000 دانش آموز بین المللی در آن زندگی می کنند. این دانشگاه دارای شش بخش دانشگاهی (هنر، مهندسی، محیط زیست، علوم، ریاضیات و علوم بهداشتی کاربردی) و سه پردیس در مناطق مجاور کمبریج، کیچنر و استراتفورد است. چیزی که در مورد واترلو جالب است، برنامه همکاری آن است که به دانش آموزان اجازه می دهد دوره های متناوب را برای مطالعه و کار بگذرانند. در حال حاضر بیش از 120 برنامه کارشناسی این گزینه را ارائه می دهند.

10: دانشگاه وسترن

نزدیک به 25000 دانشجوی کارشناسی (از جمله 5000 دانشجوی بین المللی) و بیش از 5000 دانشجوی فارغ التحصیل در دانشگاه وسترن شرکت می کنند، این دانشگاه یک موسسه برتر کانادایی است که از سال 1878 در حال فعالیت است. یازده بخش دانشگاهی در اینجا موجود است که محبوب‌ترین آنها علوم اجتماعی (6500 نفر در مقطع کارشناسی) و علوم (5100 مقطع کارشناسی) هستند. وسترن چندین ابتکار در حال انجام دارد، از جمله تعهد صریح به پایداری و شهرت به عنوان یکی از امن ترین پردیس ها در کانادا. نرخ فارغ التحصیلی نسبتاً بالا در 86.6? است.