سفارش تبلیغ
صبا ویژن


وقتی صحبت از تحصیل و دانشگاه می شود آلمان در صدر کشورهای برتر جهان است. آلمان زادگاه دانشگاه های تحقیقاتی جهان است. آلمان کشوری برای تولید دانش و اکتشافات جدید است. جایی که همه چیز از آنجا شروع می شود.  آلمان کشوری در اروپای غربی است که در مجاورت دریای شمال و بالتیک قرار دارد. در واقع باید گفت آلمان یکی از بزرگترین کشورهای اروپا و شصت و چهارمین کشور بزرگ جهان است. حدود 400 موسسه آموزش عالی در آلمان وجود دارد که بسیاری از آنها دوره های تحصیلی انگلیسی را ارائه می دهند. تحصیل در آلمان مزایای زیادی را برای یک دانشجوی بین المللی دارد.

  • شهریه رایگان دانشگاه ها

در اکثر دانشگاه های آلمان، تحصیل رایگان است. درست است مهم نیست کشور مبدا شما کجاست. اکثر مدارس و دانشگاه ها آموزش خود را کاملاً رایگان ارائه می دهند.

  • هزینه زندگی کم!

می توان گفت هزینه زندگی در آلمان نسبت به سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی کمتر است. دانشجویان می توانند در آلمان حدود 800 یورو در آمد داشته باشند. هزینه زندگی بسته به شهر و منطقه زندگی شما و همچنین سبک زندگی هر کسی متفاوت است. در برخی از شهرها مانند فرانفورت می توانید تا 300 یورو در ماه هزینه اجاره بپردازید ولی در برخی از شهرهای بزرگ مانند مونیخ یا اشتوتگارت هزینه اجاره خانه از 1000 تا 2000 یورو متغیر است.

  • کار بعد از تحصیل

آلمان یک اقتصاد بزرگ با فرصت های بی شماری برای فارغ التحصیلان بین المللی است. برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر، اقتصاد آلمان حول یک یا دو مکان خاص متمرکز نیست. مراکز صنعتی در سراسر کشور پراکنده هستند: هامبورگ خانه شرکت های تجاری و رسانه ای است. مونیخ و اشتوتگارت در خودروسازی و تولید قوی هستند. فرانکفورت پیشروترین سرمایه مالی است. عجیب است که برلین حضور صنعتی قوی ندارد اما در سال های اخیر به پایتخت استارتاپی اروپا تبدیل شده است. بنابراین کار در آلمان برای دانشجویان بین المللی بسیار فراوان است.

  • سیستم حمل و نقل خوب

جالب است بدانید که فرودگاه های مونیخ و فرانکفورت از بزرگترین فرودگاه های جهان هستند. به دلیل موقعیت مرکزی آلمان، هردو وسیله قطار و اتوبوس گزینه های عالی برای حمل و نقل به سراسر اروپا محسوب می شوند. در واقع آلمان در قلب اروپا قرار دارد و با 9 کشور دیگر هم مرز است.

اطلاعات مفید»»»» ویزای آلمان

انواع دانشگاه آلمان

چهار نوع دانشگاه آلمانی وجود دارد:

دانشگاه های تحقیقاتی (Universität) کارهای آکادمیک اصلی (یعنی تحقیقات) را در موضوعات مختلف انجام می دهند. آنها طیف وسیعی از مدارک کارشناسی ارشد و دکترا را اعطا می کنند.

دانشگاه های فنی (Technische Universität) به طور سنتی در تحقیقات علم، فناوری و مهندسی تخصص دارند. اکنون بسیاری از دانشگاه های فنی در زمینه های موضوعی مدارک تحصیلی ارائه می دهند.

دانشگاه های علمی کاربردی (Fachhochschulen) بر موضوعات عملی مانند مهندسی، تجارت یا علوم اجتماعی تمرکز دارند. آنها اغلب با سازمان های تجاری یا حرفه ای شریک هستند.

کالج های هنر، فیلم و موسیقی، آموزش های عملی تخصصی در رشته های خلاق را ارائه می دهند. معمولاً داوطلبان باید مهارت ها و تجربه خلاقانه مناسب را نشان دهند.

دانشگاه های دولتی در مقابل دانشگاه های خصوصی آلمان

آلمان به 16 ایالت یا لندر تقسیم شده است که هر یک مسئول اداره دانشگاه های دولتی خود هستند. این امر به تأمین بودجه دولتی و تنظیم هزینه هایی که می توانند دریافت کنند، کمک می کند. حدود 300 دانشگاه دولتی در آلمان وجود دارد و DAAD (سرویس رسمی تبادل آکادمیک آلمان) تخمین می‌زند که حدود 95 درصد از دانشجویان را آموزش می‌دهند.

حدود 120 موسسه دیگر دانشگاه های خصوصی هستند. آنها بودجه دولتی دریافت نمی کنند و می توانند هزینه های تحصیل خود را تعیین کنند. این می تواند به این معنی باشد که هزینه آنها بیشتر از دانشگاه های دولتی است. هر دو دسته از دانشگاه ها دوره های معتبری را ارائه می دهند و برای توسعه برنامه های مدرک خود آزاد هستند. تفاوت اصلی بین آنها مربوط به هزینه هایی است که ممکن است از شما بگیرند.

بهترین رشته های تحصیلی در آلمان

آلمان تقریباً در هر رشته ای که تصور کنید، برنامه های لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا دارد و دانشجویان در سراسر جهان برای اخذ مدرک به این کشور سفر می کنند و آموزش منحصر به فردی را ارائه می دهند. در زیر به چند رشته تحصیلی جذاب که می توانید هنگام رفتن به دانشگاه آلمان انتخاب کنید اشاره می کنیم:

  • مدیریت بازرگانی
  • مهندسی مکانیک
  • مدارک تحصیلی علوم کامپیوتر
  • مدرک زیست شناسی
  • مدرک اقتصاد
  •  مدارک علوم محیطی