سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اسپانیا 74 دانشگاه دارد و هر ساله هزاران دانشجو از سراسر جهان برای تحصیل به یکی از آنها مهاجرت می کنند. دلایل زیادی وجود دارد که افراد چرا تحصیل در اسپانیا را انتخاب می کنند، احتمالا همه آنها می دانند که این یک تجربه واقعاً شگفت انگیز است که شما را با نگرش ها و دیدگاه های جدید در مورد زندگی لبریز می کند. فراموش نکنید که اسپانیا دارای تاریخ و فرهنگ غنی است.

چرا تحصیل در اسپانیا؟

در اسپانیا امکانات زیادی برای تحصیل برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. علاوه بر شهرهای معروف و بزرگ مانند بارسلونا و مادرید، دانشگاه های آموزشی زیادی در والنسیا، سالامانکا، گرانادا، بیلبائو، مالاگا و ... وجود دارد. از جمله دانشگاه هایی با تعداد دانشجویان بین المللی بالا عبارتند از Universitat Politècnica de Catalunya، Universidad de Navarra، Universitad de Alcalá و Universitat Pompeu Fabra (UPF). هزینه های تحصیل در اسپانیا معمولا شامل شهریه، هزینه زندگی و بیمه درمانی می شود.

فرهنگ کشور اسپانیا

صومعه سلطنتی سن لورنزو د ال اسکوریال، الحمرا در گرانادا، مسجد بزرگ کوردوبا، کلیسای جامع سویا در سویا و پرادو در مادرید تنها چند نمونه از تاریخ و فرهنگ الهام بخش این کشور غنی است. بناهای تاریخی و موزه‌ها، جشنواره‌ها، زندگی شبانه، مکان‌های گردشگری، تئاترها، حومه شهر عالی و آب و هوای ایده‌آل از ویژگی های جذاب این کشور است. یک تاریخ غنی در سراسر کشور وجود دارد و تجربه تحصیل در خارج از کشور مخصوصا در اسپانیا، آن را به یکی از جالب ترین تجربه ها تبدیل می کند. تاریخ در هر ساختمان و در هر خیابان در هم پیچیده است.

سیستم آموزش عالی

به دانشجویان بین المللی تضمین شده است که آموزش با کیفیت در اسپانیا دارند. مطالعات دانشگاهی اسپانیا به عنوان اولین موسسات دانشگاهی شناخته شده است که قدمت آن به قرن سیزدهم باز می گردد. اسپانیا به برنامه درسی EHEA (منطقه آموزش عالی اروپا) پایبند است. دانشجویان می توانند این اطمینان را داشته باشند که موسسات آموزشی این کشور در سطح مورد انتظار قرار دارند.

اسپانیا یک فرصت عالی برای یادگیری هر رشته ای ارائه می دهد. سیستم آموزشی به خوبی تثبیت شده و به درستی اجرا شده است و به گونه ای طراحی شده است که برای دانش آموزان تمام سطوح حداکثر فرصت های یادگیری را فراهم کند. اسپانیا که سومین کشور محبوب برای مطالعات بین المللی است، حدود 36 درصد از دانشجویان خود را از ایالات متحده آمریکا می گیرد.

اطلاعات مفید: کار در اسپانیا

هزینه زندگی در اسپانیا

هزینه مدرک لیسانس در دانشگاه های دولتی اسپانیا بین 680 تا 1280 یورو در هر سال تحصیلی است، در حالی که هزینه دانشگاه های خصوصی بین 5000 تا 15000 یورو در هر سال تحصیلی خواهد بود. هزینه همیشه به مدرک و دانشگاهی که انتخاب می کنید بستگی دارد. به طور متوسط، هزینه زندگی در اسپانیا تقریباً 900 تا 1100 یورو در ماه است، اما این به سطح زندگی شما و شهر شما بستگی دارد. اسپانیا قطعاً یکی از ارزان ترین کشورهای اروپایی برای زندگی است.

شگفتی های این کشور را کشف کنید

مادرید و بارسلونا احتمالاً دو شهر هستند که وقتی به اسپانیا فکر می کنید به ذهنتان خطور می کند. در حالی که این شهرها تنها دو شهر این کشور زیبا هستند و مطمئناً جاذبه های گردشگری بیشتری در اسپانیا وجود دارد. حومه شهرهای اسپانیا واقعا خیره کننده است و مطمئناً شما هم از دیدن کیلومترها درختان سرسبز و پوشش گیاهی لذت خواهید برد. با این حال، سعی کنید به منطقه دیگری از کشور سفر کنید و خود را در میان نفس‌گیرترین خط ساحلی ببینید. اسپانیا همه چیزهایی را که به عنوان یک دانشجو نیاز دارید دارد. مطمئنا زمان زیادی برای سفر، کاوش، کشف و دیدن همه مناظر شگفت انگیز این کشور وجود خواهد داشت.

تفریحات عالی

بدون توجه به اینکه در کجای اسپانیا هستید، همیشه چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد. علاوه بر این، با نزدیکی لندن و پاریس، یک سفر یک روزه شگفت انگیز چیزی است که می توانید به راحتی برنامه ریزی کنید. گالری‌های هنری، موزه‌ها، کلوپ‌ها، پارک‌ها و طبیعت، هر آنچه که در لیست شما برای انجام دادن باشد، در اسپانیا امکان پذیر است. وقتی در کلاس درس ندارید یا مشغول انجام کارهای خانه نیستید، می‌توانید بیرون بروید و از همه ماجراجویی‌هایی که اسپانیا ارائه می‌کند لذت ببرید. مطمئناً زمان خود را در اسپانیا به خوبی سپری خواهید کرد.

غذا خوشمزه!

در سال‌های اخیر افراد زیادی برای جشن گرفتن طعم‌های خارق‌العاده و تنوع محصولاتی که غذاهای اسپانیایی ارائه می‌کند، آمده‌اند. پخت و پز در اسپانیا بر اساس میراث کشاورزی روستایی آن است. بدون خوردن تاپاس نمی توانید به اسپانیا بروید. تاپاس غذاهای کوچک به اندازه پیش غذا هستند که قیمت آنها معمولاً بین 4 تا 8 یورو است. تاپاس به طور کلی بین همه افراد سر میز به اشتراک گذاشته می شود.

یادگیری یک زبان جدید

شاید این دلیل اصلی انتخاب شما برای تحصیل در اسپانیا نباشد، اما در حالی که در این کشور زندگی می کنید، قطعاً مقدار زیادی از زبان اسپانیایی را یاد خواهید گرفت! پس از انگلیسی، اسپانیایی دومین زبان رایج در جهان است. یادگیری یک زبان جدید همیشه بسیار سرگرم کننده است و هیچ راهی برای یادگیری یک زبان بهتر از این نیست که در بین افرادی باشید که هر روز به آن زبان صحبت می کنید. با حضور در دانشگاه در اسپانیا، با کسانی که به این زبان صحبت می کنند همراه می شوید و قبل از اینکه آن را بدانید، به طور طبیعی به آن صحبت خواهید کرد.

اطلاعات مفید: خرید ملک در اسپانیا

آب و هوای شگفت انگیز

اسپانیا به چهار فصل تقسیم می شود که هر یک از فصل ها آب و هوای دلپذیری را ارائه می دهند. میانگین دما در طول زمستان 15 درجه است، دمای بسیار راحت و لذت بخش. در طول تابستان میانگین دما تا 22 درجه می رسد، که بسیار دلپذیر است. بسته به موقعیت مکانی شما در کشور، آب و هوایی که در اسپانیا تجربه می کنید کمی متفاوت خواهد بود.