سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اتباع کشورهای ثالثی که به طور قانونی در آلمان اقامت دارند، اغلب مایلند اعضای خانواده غیر آلمانی خود را که در خارج از اتحادیه اروپا اقامت دارند، به آلمان بیاورند، خواه بخواهند به طور موقت در آلمان بمانند یا دائم. مقامات مهاجرت در آلمان که از اتحاد مجدد خانواده ها حمایت می کنند، برای این منظور ویزای ویژه ای ایجاد کرده اند که اتباع غیر اتحادیه اروپا می توانند برای پیوستن به اعضای خانواده خود در آلمان، آن را درخواست دهند.

اگر یک تبعه اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا انجمن تجارت آزاد اروپا بخواهد به اعضای خانواده، همسر یا بستگان خود در آلمان بپیوندد، تنها کاری که باید انجام دهد این است که بتواند از نظر مالی خود را حفظ کند. آنها می توانند بدون نیاز به دریافت مجوز کار یا اجازه اقامت کار کنند. از سوی دیگر، اتباع کشورهای ثالث باید ویزای پیوستن به خانواده را دریافت کنند، که یک ویزای آلمان طولانی مدت است که بعداً می تواند به مجوز اقامت تمدید شود.

متقاضیان واجد شرایط برای ویزای اتحاد خانواده آلمان

برای اینکه فرد بتواند ویزای ملی پیوستن به خانواده، اعم از ویزای ازدواج، ویزای نامزدی، ویزای همسر یا سایر اعضای خانواده را دریافت کند، باید یکی از بستگان فرد مقیم آلمان باشد و همچنین برخی موارد را انجام دهد. سایر معیارهای واجد شرایط بودن در حالی که معیار اصلی برای فرد مقیم آلمان این است که او باید بتواند از لحاظ مالی از بستگان کشور جهان سوم خود حمایت مالی کند. در زیر دسته بندی اعضای خانواده را که می توانند برای پیوستن به عضو خانواده خود در آلمان درخواست دهند، فهرست کرده ایم:

همسر (شوهر/زن)

اتباع کشورهای ثالثی که به طور قانونی در آلمان اقامت دارند، در صورتی که هر دوی آنها شرایطی را داشته باشند، می توانند همسر یا شریک خود را به آلمان بیاورند. برای اینکه بتوانید ویزای ازدواج را دریافت کنید، مقیم آلمان باید:

یکی از مجوز های زیر را داشته باشد:

قادر به تامین مالی شریک/همسر خود باشد

باید بالای 18 سال باشد

باید زبان آلمانی بداند

از طرف دیگر، فرد مهاجری که می خواهد با ویزای همسر وارد آلمان شود باید:

بالای 18 باشد

حداقل دانش اولیه آلمانی را داشته باشد

به خاطر داشته باشید که جمهوری فدرال آلمان ازدواج های چندهمسری را به رسمیت نمی شناسد، بنابراین اگر مقیم قبلاً یک شریک را در آلمان آورده باشد، اجازه ندارد همسر دیگری را برای پیوستن به خود به آلمان بیاورد.

فرزندان اتباع کشورهای ثالث در آلمان

پدر یا مادر (یا هر دو) مقیم آلمان مجازند برای آوردن فرزندان خود برای زندگی با خود در آلمان درخواست دهند. با این حال، شرایط چنین ویزا بسته به سن کودکان ممکن است تغییر کند.

فرزند خردسال

اگر هر دو والدین در آلمان زندگی می کنند، می توانند برای آوردن فرزند خود درخواست دهند. از سوی دیگر، یک پدر یا مادر مجرد مجاز به آوردن فرزند خردسال خود به آلمان هستند، در صورتی که تنها حق مراقبت و حضانت از کودک را داشته باشند. در صورتی که والدین در حق مراقبت و حضانت کودک سهیم باشند و تنها یکی از آنها در آلمان اقامت داشته باشد، والدین مقیم کشور ثالث باید حق حضانت را به مقیم آلمان اعطا کنند تا او بتواند برای ویزای پیوست به خانواده آلمان اقدام کند.

فرزند بزرگسال

والدین می توانند برای آوردن فرزند بزرگسال خود درخواست دهند. فرزند نباید ازدواج کرده باشد تا واجد شرایط دریافت ویزای اتحاد خانواده باشد. با این حال، این بدان معنا نیست که او نمی تواند برای نوع دیگری از ویزا مانند، ویزای بازدید کننده/توریستی آلمان، ویزای دانشجویی برای تحصیل در یک موسسه آموزشی آلمان، ویزای کار آلمان یا سایر ویزاهای آلمان درخواست دهد.

والدین مقیم قانونی در آلمان

والدین فرزندانی که به طور قانونی در آلمان اقامت دارند، در صورتی که حق مراقبت و حضانت از کودک را داشته باشند، می توانند برای پیوستن به فرزند خود درخواست دهند. از سوی دیگر، اتباع کشورهای ثالث مقیم آلمان می توانند برای جلوگیری از برخی مشکلات خاص، درخواست دهند و والدین خود را برای زندگی با خود بیاورند.

سایر بستگان یک خارجی مقیم آلمان

سایر اعضای خانواده نیز می توانند برای پیوستن به خویشاوندان خود درخواست دهند: اگر خواهر و برادری در آلمان دارید یا عمو، عمه، خواهرزاده، برادرزاده، پدربزرگ و مادربزرگ یا پسر عمو ، می توانید برای پیوستن به آنها درخواست دهید. معمولاً اخذ این ویزاها سخت تر است و زمان بیشتری طول می کشد.

هزینه ویزای پیوست خانواده آلمان

هنگام شرکت در مصاحبه باید هزینه ویزا را پرداخت کنید تا به درخواست شما رسیدگی شود. به طور معمول، ویزای بلندمدت پیوست خانواده (دسته D) برای بزرگسالان 75.00 یورو و برای کودکان تا 18 سال 37.50 یورو هزینه دارد. به خاطر داشته باشید که اگر تصمیم به پس گرفتن درخواست خود پس از پرداخت هزینه داشته باشید، نمی توانید پول خود را پس بگیرید. همچنین اگر درخواست ویزای شما رد شود، هزینه ای به شما بازپرداخت نخواهد شد. اگر تصمیم به درخواست مجدد برای ویزای پیوست خانواده آلمان دارید، باید دوباره هزینه را پرداخت کنید.